Loteria jako efektywne narzędzie promocji i sprzedaży

marketer

Co warto wiedzieć?

Zakupy to emocje… Wie o tym każdy, kto kupuje i sprzedaje. Nie ma różnicy, czy jest to produkt czy usługa. Lubimy kupować i wybierać te dobra, które oferują nam wysoką jakość, atrakcyjną cenę, markę czy wartości dodane. XXI wiek przyniósł marketerom ogromną liczbę technologicznych nowinek, usprawnień i udogodnień.

Pierwsza dekada nowego stulecia zdominowana została przez proste konkursy i quizy, najczęściej z wykorzystaniem tradycyjnej (papierowej) formy komunikacji z konsumentem lub SMS-ów premium.

Kolejne lata to jednak zdecydowany rozwój różnych form sprzedaży i mechanizmów promocji, w których o wygranej decyduje ślepy los, a nie mocno angażujące czynności, takie jak kolekcjonowanie punktów, wymyślanie haseł czy odpowiedzi na rozmaite pytania w celu zachowania konkursowej formy akcji promocyjnej.

Loterie na polskim rynku to obecnie codzienność niemal w każdej branży, zarówno w B2C, jak i w B2B. I niekoniecznie powinny być one kojarzone wyłącznie z FMCG. Loterie są wykorzystywane z powodzeniem przez firmy z sektorów finansowego, ubezpieczeniowego, IT, rolnicze, sieci sklepów, galerie handlowe, ale również fundacje, stowarzyszenia, samorządy czy spółki skarbu państwa. Wielu marketerów, rozważając organizację loterii promocyjnej, zastanawia się nad kosztami, czasem wdrożenia czy aspektami prawno-podatkowymi wynikającymi z przepisów stosownych ustaw i obowiązkami ciążącymi na organizatorze.

Rzeczywiście wdrożenie loterii trwającej tydzień na fanpage’u marki z pulą nagród
1 tys. zł to przerost formy nad treścią, ale przy budżecie na nagrody w kwocie 10 tys. zł i więcej oraz odpowiednim czasie na komunikację i realizację promocji warto rozważyć zaoferowanie konsumentom gry losowej.

Przeczytaj całą treść artykułu na stronie marketerplus.pl

gratifica