Jak wybrać nagrody do loterii?

Czy jest jakiś klucz odpowiedniego doboru nagród?

Jakie nagrody chcą wygrywać uczestnicy loterii?

Nagrody, ich właściwy dobór co do rodzaju, ilości czy wartości, to często klucz do sukcesu skutecznej promocji. Ich atrakcyjność bezpośrednio wpływa na liczbę uczestników i realizację celów marketingowych czy wizerunkowych. Jeśli chcesz, by loteria przyniosła Ci pożądane efekty, musisz zadbać o to, by nagrody wpisały się w oczekiwania Twoich klientów. Działając w ten sposób na wyobraźnię i pragnienia uczestników jesteś w stanie zapewnić wzrost sprzedaży produktów i usług, których zakup będzie uprawniał do udziału w loterii.

Nagroda pieniężna jest atrakcyjna dla każdej grupy odbiorców, jednak należy dobrać kwoty w taki sposób, by były odpowiednio zdywersyfikowane i budziły emocje oraz zachęcały potencjalnych uczestników loterii do udziału. Formą nagrody może być zarówno gotówka, jak i karty przedpłacone, karty z cyklicznym doładowaniem, bony lub kupony premiowe. Według badania „Czego pragną Polki i Polacy?” przeprowadzonego przez KPMG, Lindorff i Polityka Insight, atrakcyjnymi dla uczestników są także nagrody w postaci samochodu i mieszkania lub domu. Innymi możliwościami są wyjazdy wakacyjne oraz sprzęty AGD i RTV. Najczęściej pożądaną nagrodą jest wszystko to czego konsument nie może nabyć w codziennym życiu, o czym marzy lub co w danym czasie jest modne, wysokiej jakości.

  • Chcesz zorganizować loterię dla swoich klientów, ale nie wiesz jakie nagrody wybrać? 
  • W jakim wieku są Twoi klienci?
  • Czy są to zarówno kobiety jak i mężczyźni, czy może tylko jedna z tych grup?

Najważniejsze, aby właściwie określić grupę odbiorców. Pamiętaj, że to co jest atrakcyjne dla Ciebie, nie musi takie być dla potencjalnego uczestnika. Warto skorzystać z porady ekspertów, by stworzyć listę nagród dla klienta, a nie dla siebie.

Uczestnik loterii promocyjnej działa pod wpływem emocji. Organizatorzy akcji powinni więc zadbać o dobór nagród, które będą oddziaływać właśnie na sferę emocjonalną. Znając grupę docelową, do której skierowana będzie loteria, można dostosować nagrody pod kątem demograficznym, by spełniały oczekiwania uczestników w określonym wieku czy pochodzących z konkretnego regionu. Pula nagród powinna być zawsze przemyślana – inna dla młodych uczestników, inna dla kobiet i mężczyzn czy też rodziców.

Jeśli mamy grupę mieszaną płciowo to warto wybierać nagrody uniwersalne. Ogromną popularnością cieszą się sprzęty elektroniczne, zarówno drobne gadżety – od słuchawek, przenośnych głośników, telefonów, po większe - hulajnogi elektryczne, roboty kuchenne i telewizory.

Odradzamy zbytnie „rozdrabnianie” puli, ponieważ duża ilość nagród o niskiej wartości nie będzie zwykle wzbudzała zainteresowania klientów. Znacznie większy wpływ wywrze na nich możliwość wygrania jednej z nagród o większej wartości, nawet jeśli ilość tych nagród, a tym samym szansa na wygraną, będzie znacznie mniejsza. Badania pokazują, że wartość minimalna nagrody, z której cieszą się uczestnicy promocji stale rośnie. Jest to spowodowane wzrostem przeciętnej stopy życia Polaków i Europejczyków czy w ostatnim czasie dynamicznie rosnącą inflacją.

Planując pule nagród i ich znaczenie w loterii promocyjnej warto wspomnieć o skutkach otrzymania nagrody w aspekcie przepisów podatkowych. W loterii promocyjnej nagrody o wartości jednostkowej do 2280,00 zł są zwolnione z podatku, natomiast większe wygrane są objęte zryczałtowanym podatkiem w wysokości 11,1111% ich wartości. Istotne jest, że podatek ten może pokryć organizator loterii i nie ma potrzeby, by angażować w ten proces laureata. Jeśli masz pytania czy chciałbyś dowiedzieć się więcej nt. planowania skutecznych promocji, doboru odpowiednich nagród i narzędzi marketingowych, skontaktuj się z naszymi specjalistami. Kliknij po więcej…
Nagrody w loteriach2

©Gratifica.pl

Masz pytania? Chcesz dowiedzieć się więcej?

Pozostałe wpisy
gratifica blog 5
Kto może zorganizować loterię w Polsce?
pisza o nas6
Piszą o nas!
pisza o nas4
Piszą o nas!