Loteria PIT-przyciągnij podatników i zwiększ budżet gminy!

Loterie PIT - skuteczne i atrakcyjne narzędzie do zwiększania przychodów




Loteria podatkowa to doskonałe narzędzie promocyjne umożliwiające zwiększenie wpływów z tytułu podatku PIT połączone ze świetną zabawą z i atrakcyjnymi nagrodami dla mieszkańców. Skuteczne, efektywne i bezpieczne. Czym jest loteria PIT, czy tzw. loteria podatkowa? Jakie niesie korzyści dla jednostek samorządu terytorialnego? Od czego zacząć organizację loterii? Poniżej zbiór najważniejszych informacji! Zapraszamy do lektury!

Loteria podatkowa to narzędzie promujące rozliczanie podatku w miejscu zamieszkania, pracy czy też codziennego bytowania. Często potocznie nazywana jest również „loterią PIT-ową”. Jej głównym celem jest zachęcenie osób dotychczas rozliczających swój podatek dochodowy (PIT) w innych miejscach, do wskazania w rocznym zeznaniu podatkowym właśnie gminy, miasta lub powiatu organizującego loterię jako miejsca destynacji wpływów z podatku, a tym samym wsparcia finansowego ich lokalnego rozwoju.

Loterię podatkową może zorganizować każda jednostka samorządu terytorialnego a tendencja do przyciągania w ten sposób podatników stale rośnie. Jest to bezpośrednio związane ze zwiększaniem budżetu gminy, miasta czy powiatu, do którego wpływy z podatków stanowią aż do 40%. Ich zwiększanie leży w interesie władz jednostki, a także mieszkańców, którzy na co dzień korzystają z inwestycji rozwojowych takich jak drogi, chodniki, autobusy, ścieżki rowerowe, szkoły oraz przedszkola. Zabawa w formie loterii niesie wymierne korzyści dla jednostek samorządu, efektywnie spełnia cele promocyjne, edukacyjne i informacyjne, jednocześnie stanowiąc atrakcyjną rozrywkę dla mieszkańców.

Gminy, miasta i powiaty, które do tej pory nie organizowały loterii, pragniemy zainspirować i bezpiecznie przeprowadzić przez wszystkie etapy tego przedsięwzięcia. Organizację loterii podatkowej warto zlecić doświadczonej agencji, która  zapewnia swojemu Zleceniodawcy odpowiednią wiedzę,  doświadczenie, know-how, a następnie przejmie kompetencje organizatora oraz wszelkie związane z tym obowiązki (dotyczy to również rozliczeń podatkowych, aspektów prawnych, logistyki nagród, czy odpowiedniej promocji projektu). Zatem, aby wdrożyć loterię podatkową, należy zacząć od przygotowania zapytania ofertowego dla agencji. Jest to dokument inicjujący działania i określający wstępne założenia akcji promocyjnej. Na tym etapie warto zastanowić się nad pulą nagród, budżetem, zakładanym terminem rozpoczęcia i zakończenia loterii, sposobem zbierania zgłoszeń, terminem i miejscem przeprowadzenia losowania głównego i przewidywanymi materiałami promocyjnymi oraz atrakcyjną, chwytliwą nazwą.

Co możemy zaoferować jednostkom samorządowym już na początkowym etapie przygotowywania loterii?

•          udostępnimy wzór zapytania ofertowego;

•          zarekomendujemy dobór skutecznej i bezpiecznej mechaniki;

•          przygotujemy budżetowanie dostosowane do możliwości danej jednostki;

•          udział w przetargach w ramach PZP oraz konkursach ofert.

Po podpisaniu umowy na organizację loterii:

•          pozyskamy zezwolenie na urządzenie loterii z dowolnej Izby Administracji
           Skarbowej;

•          przejmiemy kompetencje organizatora;

•          przygotujemy komplet protokołów, pism, pełnomocnictw, raportów oraz

           szczegółowe statystyki dot. zgłoszeń, rozliczenia podatków od nagród, PIT-8AR,
           etc.;

•          zajmiemy się zakupem, magazynowaniem, dostawą i obsługą nagród;

•          przeprowadzimy losowania i zajmiemy się kontaktem z laureatami.

Gminy mogą wykorzystywać również loterie, konkursy i inne rozwiązania o charakterze promocyjno-marketingowym do realizacji kampanii takich jak np.: promocja szczepień, rozliczania podatków PIT, meldowania się w miejscu faktycznego zamieszkania, kampanii CSR, czy działań o charakterze ekologicznym i edukacyjnym.

Każda jednostka samorządu terytorialnego może przejąć inicjatywę i jako pierwsza w regionie zorganizować loterię PIT dla swoich mieszkańców, znacząco zwiększając wpływy do budżetu oraz umożliwiając obecnym i nowym mieszkańcom fantastyczną zabawę. Profesjonalną i kompleksową obsługą akcji na wszystkich etapach zajmie się agencja marketingu zintegrowanego Gratifica.

Zapraszamy do współpracy! Zapytaj nas o bezpłatną wycenę. Zazwyczaj komplet informacji o kosztach, harmonogramie czy mechanice loterii otrzymasz od nas w ciągu 48 godzin od przesłania zapytania.

Dowiedz się więcej u naszych specjalistów i umów rozmowę!

20200602 103521

©Gratifica 2021

Masz pytania? Chcesz dowiedzieć się więcej?

Pozostałe wpisy
gratifica blog 7
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiostw – co należy wiedzieć o CSR?
gratifica blog 22
Podatki i opłaty w loteriach promocyjnych i audioteksowych – co powinien wiedzieć każdy organizator?
gratifica blog 9
Organizacja loterii fantowej