Organizacja loterii – 10 najważniejszych pytań!

9

Organizacja loterii – 10 najważniejszych pytań, które musisz sobie zadać na etapie planowania akcji marketingowej.



1

Chcesz zwiększyć swoje obroty, przyciągnąć nowych klientów lub nagrodzić tych, którzy regularnie nabywają Twoje produkty lub usługi?

Mechanizmem aktywacji konsumenckiej, który powinieneś wykorzystać, jest loteria promocyjna! Obecnie to rozwiązanie zyskuje na popularności, a konsumenci coraz częściej i chętniej biorą udział w podobnych zabawach. Firmy poprzez loterie zapewniają sobie reklamę, jednocześnie zachęcając do powiększania koszyka zakupów oraz pozyskując zainteresowanie nowych odbiorców. Jeśli planujesz loterię po raz pierwszy, podpowiemy Ci jakie dane będą niezbędne do przygotowania oferty przez wyspecjalizowaną agencję, która przejmie od Ciebie obowiązki organizatora. O tym dlaczego warto zlecić urządzenie loterii agencji pisaliśmy TUTAJ.

2

Jaka jest przewidywana pula nagród w loterii? Czyli, mówiąc prościej, jaki budżet Twoja firma planuje  przeznaczyć na nagrody w loterii?

Wartość puli nagród determinuje wysokość opłaty za udzielenie zezwolenia na organizację loterii, a także wysokość gwarancji bankowej, którą według przepisów prawa należy zapewnić przy urządzaniu każdej loterii promocyjnej. Warto już na początkowym etapie planowania akcji marketingowej przyjąć szacunkowy budżet przeznaczony na zakup nagród, aby zapoznać się z kosztami organizacji, które zależą od tej puli.

3

Czy jednostkowa wartość przewidywanych nagród przekracza 2280,00 zł zgodnie z przepisami ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?

O tym progu słyszała prawdopodobnie każda osoba, która kiedykolwiek przymierzała się do organizacji loterii. Należy pamiętać, że od każdej nagrody, której cena jest wyższa niż 2280 zł brutto, będzie trzeba odprowadzić podatek. Zajmuje się tym (zgodnie z dobrą praktyką) organizator loterii. Dla firmy zlecającej urządzenie loterii będzie to koszt. Jego uniknięcie jest możliwe, przy odpowiednim doborze nagród. Jeśli jednak zależy Ci na rozdaniu wartościowych wygranych, zapoznaj się z wysokością podatku, który od nich pokryjesz. Jego wyliczenie jest możliwe, jeśli znana jest wartość i liczba nagród kupionych za cenę wyższą niż 2280,00 zł.

4

Jaki jest przewidywany czas trwania loterii?

Zastanówcie się, kiedy Wasza loteria powinna wystartować. Od kiedy powinno rozpocząć się przyjmowanie zgłoszeń od uczestników? Należy wziąć pod uwagę, że czas potrzebny na uzyskanie zezwolenia na organizację loterii (decyzję wydaje właściwy Dyrektor Izby Administracji Skarbowej) to ok. 2 miesiące. Mając to na względzie, zastanówcie się czy loterię można połączyć z innym ważnym dla Was okresem lub wydarzeniem, a następnie podejmijcie decyzje, kiedy zakończy się zbieranie zgłoszeń od uczestników.

5

W jaki sposób możemy przyjmować zgłoszenia do loterii?

Już na początkowym etapie planowania akcji marketingowej opartej na mechanice loterii warto również zastanowić się nad pozostałymi założeniami. W jaki sposób będą zbierane zgłoszenia? Czy odbędzie się to poprzez papierowe formularze zgłoszeniowe, internetowo czy przy wykorzystaniu obu tych dróg? Czy będzie potrzebna dedykowana strona www? Kto zajmie się jej przygotowaniem? Czyim zadaniem będzie przygotowanie grafik? W jaki sposób będzie promowana loteria oraz czy będą potrzebne drukowane materiały? Kto będzie za nie odpowiadał? Ile będzie losowań w trakcie trwania loterii? Czy zwycięzcy będą wyłaniani codziennie, raz na tydzień, a może odbędzie się jedynie losowanie główne? W jaki sposób planowane jest wydanie nagród w loterii? Planujecie uroczyste wydanie w postaci wydarzenia, a może nagrody mają być wysyłane przesyłką kurierską?

Odpowiedz sobie na te pytania. Dzięki temu, napiszesz wyczerpującego briefa, który pozwoli agencji na szybkie przygotowanie oferty na organizację loterii i pozwoli przejść do działania! A jeśli masz pytania to napisz/zadzwoń do naszych specjalistów, jesteśmy do Twojej dyspozycji.

©Gratifica.pl

 

Pozostałe wpisy
7
Koszty organizacji loterii - nie daj się zaskoczyć!
6
Jak wybrać nagrody do loterii?
1
Organizator loterii promocyjnej – kto może nim być?