Programy motywacyjne i lojalnościowe

Programy lojalnościowe i motywacyjne to nie tylko promocje oparte na kartach czy aplikacjach budujące przywiązanie w relacji między firmą i konsumentem, które spotykamy codziennie w sieciach sklepów, czy na stacjach paliw. Motywacja i lojalność postrzegana w kontekście nagradzania i zwiększania efektywności pracowników to również DNA każdej nowoczesnej, zorientowanej na wyniki firmy. W szczególności koniec drugiej dekady XXI wieku w Polsce to czas, w którym hasło „rynek pracownika” jest odmieniane przez wszystkie przypadki.

Dobrze zaprojektowany program motywacyjny nie tylko zwiększy produktywność Twoich pracowników. Przemyślany i odpowiednio ukierunkowany system dodatkowych wynagrodzeń wpływa pozytywnie na wizerunek firmy i przyciąga do niej nowe, ambitne osoby. Wartościowi pracownicy stanowią bowiem fundament sukcesu każdej firmy.

Konkurencja, jaka panuje na współczesnym rynku, dotyczy nie tylko szerokiego wyboru produktów i usług oferowanych konsumentom, ale być może przede wszystkim możliwości wyboru niezliczonych ścieżek zawodowych oferowanych pracownikom. Z tego powodu oprócz pensji podstawowej odpowiadającej kwalifikacjom zatrudnianego przedsiębiorca powinien zwrócić szczególną uwagę na dodatkowe metody, którymi będzie w stanie wyróżnić się na tle innych pracodawców i długoterminowo zainteresować osoby, które wykazują się ponadprzeciętną inicjatywą i odnoszą sukcesy.

Mitem jest, że do stworzenia dobrego programu motywacyjnego potrzebny jest duży budżet. W rzeczywistości skuteczny program motywacyjny powinien mieć przede wszystkim jasno określone zasady, odpowiedni mechanizm wynagradzania dostosowany do potrzeb i specyfiki branży oraz nagrody czy benefity, których obietnica będzie miała realny wpływ na działania Twoich obecnych i przyszłych pracowników.

Jeśli chcesz mieć gwarancję, że Twój program motywacyjny odniesie sukces, pierwszym krokiem będzie konsultacja z wyspecjalizowanym podmiotem, który ma udokumentowane doświadczenie w projektowaniu i wdrażaniu tego rodzaju działań.

Gratifica zajmie się dla Twojego przedsiębiorstwa kompleksowym zaplanowaniem, organizacją i przeprowadzeniem akcji, w tym między innymi:

  • doborem mechaniki odpowiadającej Twoim potrzebom
  • doborem nagród dopasowanych do Twoich możliwości finansowych i specyfiki odbiorców
  • stworzeniem rzetelnego, precyzyjnego i zrozumiałego dla każdego uczestnika regulaminu akcji
  • rozliczeniem księgowym i podatkowym
  • doradztwem prawnym, w tym w razie konieczności pozyskiwaniem indywidualnych interpretacji w zakresie prawa podatkowego, ochrony danych osobowych, czy prawa pracy
  • analizą skuteczności prowadzonych działań, konsultacją merytoryczną na każdym etapie wdrażania
  • szczegółowym raportowaniem i analizą wszelkich danych zebranych za pośrednictwem dedykowanych narzędzi teleinformatycznych i nośników tradycyjnych
  • podsumowaniem akcji i rekomendacją udoskonalenia dalszych działań motywacyjnych

Nie czekaj, sprawdź już teraz nasze możliwości! Poznaj nas!

f0f9a807 735f 40f5 8ca7 c30c4915f1a8 Copy

Programy lojalnościowe

Programy lojalnościowe to rozbudowane, wielopoziomowe narzędzia służące budowaniu relacji z klientami.
Klient wierny, świadomy, odpowiednio zmotywowany i nagrodzony, to dla każdej firmy wartość bezcenna. 
Działania lojalnościowe źle zaplanowane i prowadzone z reguły mają skutek odwrotny do zamierzonego.

Inwestycja w lojalnego klienta, rozumianego zarówno jako konsumenta, jak i partnera, dystrybutora, hurtownika, czy sklepy detaliczne, to w nowoczesnej, kapitalistycznej gospodarce konieczność.
Warto jednak takie działania wydelegować poza firmę, dział sprzedaży, czy marketingu, po to by móc nadal skupiać się na swoim produkcie, czy usłudze a mieć pod kontrolą cały proces, rozliczając z niego wyspecjalizowaną agencję.
Cesja zadań związanych ze sprawną, profesjonalną obsługą działań lojalnościowych jest niezwykle korzystna nie tylko z uwagi na stosunkowo niskie koszty, ale również ze względu na zagadnienia formalne, prawne, księgowo-rozliczeniowe i logistyczne.

Gratifica daje gwarancję profesjonalnej, sprawnej obsługi programów lojalnościowych i motywacyjnych na każdym etapie realizacji.
Co oferujemy Twojej firmie?

  • dobierzemy odpowiedni mechanizm i środki komunikacji;
  • przygotujemy scenariusz działań, aktywności i promocji towarzyszących;
  • zbudujemy bazę danych, która eksploatowana w odpowiedni sposób bezpośrednio przełoży się na zwiększenie sprzedaży;
  • postaramy się zaoferować i wycenić unikalny katalog pożądanych nagród, odpowiednio dobranych, biorąc pod uwagę budżet i oczekiwania uczestników;
  • zajmiemy się kreacją materiałów reklamowych, katalogów;
  • zbadamy dokładnie potrzeby Twoich klientów, przeanalizujemy działania Twojej konkurencji, przedstawimy raporty i analizy działań, zajmiemy się optymalizacją.

 

Programy lojalnościowe b2b

Oferujemy kompleksową obsługę wdrożeń akcji lojalnościowych na etapie dystrybucji, sprzedaży hurtowej, czy detalicznej towarów i usług.

Nawet najwyższej jakości produkty, bez odpowiedniego wsparcia sprzedaży, nie obronią się na rynku w dobie ogromnej konkurencji.

Jeśli Twoja konkurencja prowadzi już działania lojalnościowe, to znak że najwyższa pora, aby również Twoja firma się nimi zainteresowała.

Jeśli będziesz pierwszy, z pewnością uda Ci się zdystansować inne firmy, bo lojalny, dobrze zrozumiany i wynagrodzony klient niechętnie zmienia swoje nawyki.

Gratifica zajmie się wszystkim, co konieczne, aby wdrożyć najlepsze rozwiązania i skutecznie zwiększyć Twoje wyniki sprzedażowe:

  • zajmiemy się formalno-prawną opieką nad projektem (regulaminy, formularze, protokoły odbioru nagród, klauzule prawne);
  • zaprojektujemy działania długofalowe z uwzględnieniem specyfiki Twojej sprzedaży, struktury firmy i grupy docelowej;
  • znajdziemy i zarekomendujemy atrakcyjne, pożądane, ciekawe i oryginalne nagrody dla uczestników programu;
  • przygotujemy odpowiednią infrastrukturę teleinformatyczną (serwisy WWW, CRM, CMS, bazy danych, aplikacje mobilne);
  • zadbamy o skuteczną i efektywną formę komunikacji z uczestnikami (serwisy SMS/MMS, e-mailingi, wysyłki tradycyjne);
  • wykreujemy niepowtarzalne key visuale akcji, zaprojektujemy ulotki, foldery, broszury, katalogi, zarekomendujemy formę welcome pack`ów, czy giftów.

Nie działamy szablonowo. Nasza filozofia opiera się na drobiazgowej analizie i rzetelnym opracowaniu strategii działań, dobranych odpowiednio, z uwzlędnieniem struktury, wielkości i specyfiki działalności w Twojej branży.

Dowiedz się więcej! Skontaktuj się z nami!

Programy lojalnościowe b2c

Gratifica obsługuje kompleksowo programy lojalnościowe dla tzw. klientów finalnych.

Nie ma dla nas różnicy, czy Twoje produkty/usługi sprzedawane są w kanale nowoczesnym, czy tradycyjnym. Nie stanowi dla nas różnicy grupa docelowa, jej wiek, czy specyfika. Potrafimy dobrać skuteczne narzędzia, wykorzystać optymalnie uwarunkowania i specyfikę środowiska w jakim mamy zmotywować Twoich klientów do regularnych, zaangażowanych zakupów. Nasza skuteczność oparta jest na trzech filarach:

  • wiedzy
  • doświadczeniu
  • odpowiedniemu, budowanemu przez ponad dekadę zapleczu

Gratifica zajmie się wszystkim, co konieczne, aby wdrożyć najlepsze rozwiązania i skutecznie zwiększyć Twoje wyniki sprzedażowe:

  • zajmiemy się formalno-prawną opieką nad projektem (regulaminy, formularze, protokoły odbioru nagród, klauzule prawne);
  • zaprojektujemy działania długofalowe, z uwzględnieniem specyfiki Twojej sprzedaży, struktury firmy i grupy docelowej;
  • znajdziemy i zarekomendujemy atrakcyjne, pożądane, ciekawe i oryginalne nagrody dla uczestników programu;
  • przygotujemy odpowiednią infrastrukturę teleinformatyczną (serwisy WWW, CRM, CMS, bazy danych, aplikacje mobilne);
  • zadbamy o skuteczną i efektywną formę komunikacji z uczestnikami (serwisy SMS/MMS, e-mailingi, wysyłki tradycyjne);
  • wykreujemy niepowtarzalne key visuale akcji, zaprojektujemy ulotki, foldery, broszury, katalogi, zarekomendujemy formę welcome pack`ów, czy giftów.


Programy lojalnościowe oparte o tzw. "omnichanel" to model, który stanie się w przyszłości podstawą do uzyskania przewagi konkurencyjnej na rynku, łącząc w sobie tradycyjny marketing z kanałami online oraz narzędziami mobilnymi.