Marketing i sprzedaż powinny być tam, gdzie przebywa konsument.
Dlatego tak ważne jest, aby prowadzić działania e-commerce i umiejętnie wykorzystywać potencjał mediów społecznościowych.
Za pośrednictwem Facebook`a, Instagram`a można na określonych zasadach urządzać skuteczne konkursy, głosowania, loterie, czy nawet programy lojalnościowe.
Media społecznościowe mogą być wykorzystywane w panelach logowania w tradycyjnych akcjach promocyjnych.
Można również wdrażać dedykowane rozwiązania w pełni wykorzystujące potencjał i infrastrukturę, jakie te media oferują developerom.
Gry społecznościowe to jeden z przykładów takich zastosowań. Takie gry mogą być doskonałym narzędziem, które przyciągnie nowych fanów do firmowego fanpage,ale również zachęci ich do podjęcia decyzji zakupowej.
Gry tego typu to zwykle gry wykonane w technologii Flash lub HTML5. Różnią się jednak od typowych gier online tym, że są zintegrowane z wewnętrznym systemem danej sieci społecznościowej – wykorzystują np. Facebook API.
Dzięki tej integracji możliwe jest wykorzystanie wielu ciekawych interakcji pomiędzy graczami. Użytkownicy mogą zapraszać się do gry i otrzymywać za to różnego rodzaju profity. Mogą także porównać swoje rezultaty z rezultatami swoich znajomych. A czasem nawet wspólnie grać w jedną grę.
Liczba użytkowników Facebooka w Polsce
Liczba kobiet korzystających z FB
Liczba mężczyzn korzystających z FB
Tyle fanów ma na FB Robert Lewandowski