Loterie promocyjne - korzyści, efektywność, zastosowania, mechanizmy, rodzaje

Dlaczego loterie cieszą się stale rosnącym zainteresowaniem wśród konsumentów i marketerów?

W pierwszej dekadzie XXI wieku rynek zdominowany był przede wszystkim przez mechanizmy promocji oparte na mechanikach konkursowych (kup, prześlij zgłoszenie polegające na wykonaniu zadania a jury konkursowe wybierze najlepsze prace, które zostaną nagrodzone). Choć loterie można było w Polsce urządzać już przed 2000 rokiem, nie cieszyły się one dużą popularnością. Przełomem wydaje się być wejście w życie ustawy o grach hazardowych z 19 listopada 2009 roku w znowelizowanym brzmieniu. Od 2010 liczba loterii na polskim rynku wrosła znacząco a rokrocznie w statystykach Ministerstwa Finansów systematycznie rośnie liczba wydawanych zezwoleń.

Korzyści z organizacji loterii promocyjnych:

  • możliwość skutecznej realizacji celów sprzedażowych produktów i usług;
  • zwiększanie koszyka zakupowego;
  • możliwość wdrożenia mechaniki loteryjnej na wszystkich poziomach sprzedaży, zarówno w kanale b2c jak i b2b;
  • możliwość skierowania loterii do pracowników/współpracowników/kontrahentów/klientów pośrednich i finalnych;
  • realizacja celów wizerunkowych i PR;
  • proste zasady, transparentność, bezpieczeństwo biznesowe;
  • różnorodność mechaniki, możliwość połączenia rozwiązań nowoczesnych i tradycyjnych w zakresie obsługi zdywersyfikowanej grupy docelowej;
  • nadzór organów administracji publicznej (MF, IAS, UC-S, US);
  • sprawiedliwe zasady nagradzania za pośrednictwem losowania.

Loterie promocyjne – przykłady zastosowań:

W zasadzie, oprócz branż wrażliwych, dla których przewidziano restrykcyjne przepisy w zakresie promocji (np. leki), trudno znaleźć branżę, w której loterie promocyjne nie miałby skutecznego zastosowania. Oczywistym jest wdrażanie tego rodzaju mechanizmów w branży FMCG, w centrach handlowych, czy szeroko rozumianym rynku retail, ale loterie znajdują swoje doskonałe zastosowanie w mniej oczywistych branżach i wcale niekoniecznie kierowane muszą być zawsze do ostatecznego klienta…

Przykłady branż, z których doskonale sprawdzają się loterie promocyjne:

  • e-commerce,
  • finanse i ubezpieczenia,
  • samorządy, jednostki administracji publicznej, organizacje społeczne i fundacje,
  • rolnictwo i agronomia,
  • sieci franczyzowe,
  • branża odzieżowa,
  • IT, operatorzy GSM, providerzy usług specjalistycznych,
  • branża kosmetyczna i chemia spożywcza,
  • HORECA,
  • stacje paliw,
  • i wiele innych…

Jakie możliwości oferujemy w ramach formatów marketingowych opartych na loterii?

  • przyjmowanie zgłoszeń za pośrednictwem www, aplikacji, jak i w formie tradycyjnej, możliwość synergii obu kanałów komunikacji;
  • losy w formie elektronicznej, zdrapki tradycyjne i cyfrowe, kupony papierowe,
  • możliwość implementacji formularza zgłoszenia do loterii w procesie zakupowym na rynku tradycyjnym i w e-commerce;
  • nagrody pieniężne, rzeczowe, bony płatnicze, karty przedpłacone, e-kody do realizacji w wybranych e-sklepach czy sklepach naziemnych, nagrody incentive (wycieczki, szkolenia, integracje firmowe), produkty czy też atrakcyjne zniżki na zakup produktów/usług marki własnej klienta;
  • zdywersyfikowane pule nagród (z rozróżnieniem płci, wieku, preferencji uczestnika);
  • możliwość losowań dziennych, tygodniowych, miesięcznych;
  • możliwość realizacji akcji długofalowych (do 24 miesięcy w ramach jednej loterii).

Masz więcej pytań?

Potrzebujesz doradztwa w zakresie doboru mechaniki, wyboru nagród, nie wiesz jaki budżet zaplanować, aby promocja przyniosła spodziewane rezultaty?

Zadzwoń lub napisz do naszych specjalistów teraz!

©Gratifica.pl

 

Masz pytania? Chcesz dowiedzieć się więcej?

Pozostałe wpisy
gratifica blog 2
Organizacja loterii - TOP 10 najważniejszych pytań i odpowiedzi
gratifica blog 3
Koszty organizacji loterii - nie daj się zaskoczyć!
gratifica blog 4
Jak wybrać nagrody do loterii? Sprawdź nasze know-how i wyniki najnowszych badań!