Loteria w aplikacji mobilnej
Jak wykorzystać loterię promocyjną w aplikacjach mobilnych?
Choć pierwsze aplikacje mobilne pojawiły się najpopularniejszych systemach operacyjnych urządzeń mobilnych już w 2008, to z prawdziwą, pędzącą z prędkością 5G rewolucją cyfrową i mobilną mamy do czynienia w drugiej dekadzie XXI wieku. Do zakupów online nie trzeba nikogo przekonywać, a rynek e-commerce zmienił oblicze handlu i sprzedaży nieodwracalnie. W ślad za przeglądarkowymi zakupami idzie kolejny postęp, czyli rozwój rynku m-commerce, gdzie zakupów konsumenci dokonują niemal w biegu, za pomocą swoich smartfonów, tabletów, smartwatch'ów.
Polski e-commerce i m-commerce to jeden z najbardziej dynamicznie rozwijających się rynków w Europie a nawet w skali światowej. Cytując SpicyMagazine: (…) „W kolejnych latach kanał mobilny będzie odgrywał coraz większą rolę w sprzedaży online. Do 2028 roku jego udział przekroczy połowę całkowitej sprzedaży e-commerce, osiągając wartość ponad 101,76 mld złotych. W tym samym okresie wartość sprzedaży realizowanej przez aplikacje mobilne wzrośnie z 30,8 mld złotych w 2024 roku do 55,68 mld złotych na koniec 2028 roku, co uczyni aplikacje mobilne najbardziej dynamicznie rozwijającym się kanałem handlu internetowego” (…).
Żródło: Spicy Magazine 2024/2025, str. 28.
Tylko w 2024 roku na polskim rynku digital premierę miały aplikacje brandów House, Cropp, Komputronik i setek innych. Natomiast wszyscy kluczowi gracze na rynku FMCG (Żappka, Rossmann, Biedronka, Lidl, Zalando, Action, inPost) są już daleko w przodzie customizując swoje klienckie aplikacje, przykładając szczególną uwagę do UX/UI, nowości, uatrakcyjnienia zakupów dla konsumentów, nadania ich preferencji i zwyczajów oraz pełnej integracji z zewnętrznymi operatorami (np. wysyłkowymi jak inPost, DPD Mobile).
Jak więc wykorzystać loterię promocyjną w ramach aplikacji mobilnej w kanale m-commerce?
Podobnie jak w konwencjonalnym, przeglądarkowym e-commerce, loteria może pełnić kilka kluczowych dla rozwoju aplikacji klienckiej funkcji:
- reklamowo-promocyjno-wizerunkowa: przyciąganie nowych userów dzięki reklamie aplikacji, rozbudowywanie bazy danych;
- reklamowa i sprzedażowa: user kierowany jest do aplikacji dedykowaną promocją, np. intratną obniżką wybranego asortymentu, jego zadaniem jest pobranie appki i realizacja pierwszego zakupu;
- wewnętrzna: loteria traktowana jako benefit dla aktywnych userów, premiowana może być ich aktywność zakupowa, ale również interakcja w ramach możliwości danej aplikacji.
Kto może i kto organizuje loterie w aplikacjach mobilnych?
Bez względu na to, czy aplikacja jest platformą stricte zakupową, czy lojalnościową lub informacyjną, loterie urządza się we wszystkich rodzajach aplikacji:
· aplikacje zakupowe
· aplikacje lojalnościowe
· aplikacje finansowe
· aplikacje informacyjne
· aplikacje branżowe np: medyczne, edukacyjne, biznesowe
· aplikacje społecznościowe
· aplikacje multimedialne
· aplikacje nawigacyjne
Jeśli zastanawiasz się nad wdrożeniem loterii promocyjnej w aplikacji Twojej marki, porozmawiaj z naszymi specjalistami, otrzymaj bezpłatną ofertę, wycenę, rekomendacje doboru odpowiedniej mechaniki i nagród.
Skontaktuj się z nami!
Gratifica – zespół do usług