Gratifica Sp. z o.o.
ul. Podchorążych 43, 94-234 Łódź
+48 690 960 995
Telefon

Loterie – przykłady, zastosowanie, branże, mechanizmy

W wielu naszych blogach wykazywaliśmy już, że ostatnia dekada to bardzo dynamiczny wzrost popularności loterii, w szczególności promocyjnych, wykorzystywanych jako skuteczne, proste narzędzie do promocji i zwiększenia sprzedaży produktów i usług.

natalia Natalia Key Account Manager
machine

Popularność loterii komercyjnych w Polsce, w Europie i na świecie nie jest przypadkowa.

O atrakcyjności tego narzędzie decydują przede wszystkim:

·         niski próg wejścia (w loterii bierzemy udział nieodpłatnie, wystarczy, że zakupimy promowany towar lub usługę lub nabędziemy tzw. inny dowód udziału w grze)

·         proste, transparentne zasady

·         sprawiedliwe zasady wyłaniania zwycięzców (o wygranej decyduje wyłącznie los a nie umiejętności czy subiektywna ocenia jurorów)

·         możliwość wygania atrakcyjnych, wartościowych i pożądanych nagród lub możliwość wygrania dużej liczby nagród w jednej promocji na zasadzie instant win (kupujesz, sprawdzasz, wygrywasz)

·         legalność i rzetelność organizatora (każda loteria podlega restrykcyjnym przepisom ustawy o grach hazardowych a nadzór nad prawidłowością ich urządzania w Polsce sprawują służby celno-skarbowe)

Podobnie jak w przypadku klasycznych konkursów, nie ma takiej branży, produktu czy usługi, do których promocji nie zastosowano loterii promocyjnych. Loterie wykorzystywane są regularnie zarówno w działaniach marketingowych w b2c i b2b.

Najczęściej spotykane na polskim rynku przykłady mechanizmów loteryjnych to:

·         kup, zgłoś się, weź udział w losowaniu i wygrywaj

·         kup, sprawdź od razu czy wygrałeś, zgłoś się do organizatora i odbierz nagrodę

·         zrób zakupy za kwotę minimalną lub kup tylko wybrane produkty objęte promocją z szerszej oferty

·         im więcej kupujesz, tym więcej losów otrzymasz i zwiększysz swoją szansę w losowaniu

·         im częściej kupujesz, tym więcej losów otrzymasz

 

W jakich branżach najczęściej wdrażamy loterie promocyjne, aby efektywnie wspierać sprzedaż i promocję dla naszych Klientów?

·         FMCG

·         centra handlowe i galerie sklepów

·         e-commerce

·         branża kosmetyczna

·         branża fitness

·         gastronomia

·         bankowość, finanse, ubezpieczenia

·         budownictwo

·         jednostki administracji publicznej (samorządy, urzędy)

·         fundacje i organizacje pożytku publicznego

·         developerzy nieruchomości

·         portale branżowe

·         sieci handlowe

·         alkohole o niskiej zawartości alkoholu

·         edukacja

Nie wiesz czy loteria to odpowiednia forma promocji dla Ciebie? Interesują Cię kwestie związane z prawem, podatkami, dobrymi praktykami, doborem najlepszej mechaniki? Czujesz, że to dużo formalności i a cały proces wdrożenia może być skomplikowany? Szukasz inspiracji a może potrzebujesz konkretnych informacji?

Nasi specjaliści są do Twojej dyspozycji.

©Gratifica.pl



Masz pytania? Chcesz dowiedzieć się więcej?

Pozostałe wpisy

Zobacz wszystkie