Loterie – przykłady, zastosowanie, branże, mechanizmy
W wielu naszych blogach wykazywaliśmy już, że ostatnia dekada to bardzo dynamiczny wzrost popularności loterii, w szczególności promocyjnych, wykorzystywanych jako skuteczne, proste narzędzie do promocji i zwiększenia sprzedaży produktów i usług.

Popularność loterii komercyjnych w Polsce, w Europie i na świecie nie jest przypadkowa.
O atrakcyjności tego narzędzie decydują przede wszystkim:
· niski próg wejścia (w loterii bierzemy udział nieodpłatnie, wystarczy, że zakupimy promowany towar lub usługę lub nabędziemy tzw. inny dowód udziału w grze)
· proste, transparentne zasady
· sprawiedliwe zasady wyłaniania zwycięzców (o wygranej decyduje wyłącznie los a nie umiejętności czy subiektywna ocenia jurorów)
· możliwość wygania atrakcyjnych, wartościowych i pożądanych nagród lub możliwość wygrania dużej liczby nagród w jednej promocji na zasadzie instant win (kupujesz, sprawdzasz, wygrywasz)
· legalność i rzetelność organizatora (każda loteria podlega restrykcyjnym przepisom ustawy o grach hazardowych a nadzór nad prawidłowością ich urządzania w Polsce sprawują służby celno-skarbowe)
Podobnie jak w przypadku klasycznych konkursów, nie ma takiej branży, produktu czy usługi, do których promocji nie zastosowano loterii promocyjnych. Loterie wykorzystywane są regularnie zarówno w działaniach marketingowych w b2c i b2b.
Najczęściej spotykane na polskim rynku przykłady mechanizmów loteryjnych to:
· kup, zgłoś się, weź udział w losowaniu i wygrywaj
· kup, sprawdź od razu czy wygrałeś, zgłoś się do organizatora i odbierz nagrodę
· zrób zakupy za kwotę minimalną lub kup tylko wybrane produkty objęte promocją z szerszej oferty
· im więcej kupujesz, tym więcej losów otrzymasz i zwiększysz swoją szansę w losowaniu
· im częściej kupujesz, tym więcej losów otrzymasz
W jakich branżach najczęściej wdrażamy loterie promocyjne, aby efektywnie wspierać sprzedaż i promocję dla naszych Klientów?
· FMCG
· centra handlowe i galerie sklepów
· e-commerce
· branża kosmetyczna
· branża fitness
· gastronomia
· bankowość, finanse, ubezpieczenia
· budownictwo
· jednostki administracji publicznej (samorządy, urzędy)
· fundacje i organizacje pożytku publicznego
· developerzy nieruchomości
· portale branżowe
· sieci handlowe
· alkohole o niskiej zawartości alkoholu
· edukacja
Nie wiesz czy loteria to odpowiednia forma promocji dla Ciebie? Interesują Cię kwestie związane z prawem, podatkami, dobrymi praktykami, doborem najlepszej mechaniki? Czujesz, że to dużo formalności i a cały proces wdrożenia może być skomplikowany? Szukasz inspiracji a może potrzebujesz konkretnych informacji?
Nasi specjaliści są do Twojej dyspozycji.
©Gratifica.pl