Aktywacje konsumenckie – czym są i jak je wykorzystać?

Aktywacją konsumencką można nazwać każde działanie firmy, które zmierza do zaangażowania konsumenta, skłonienia go do podjęcia działań względem marki. Głównym celem jest nawiązanie więzi z konsumentem i/lub jej wzmocnienie.

Do klasycznych przykładów aktywacji konsumenckich należą: loterie promocyjne, konkursy konsumenckie, programy lojalnościowe.

Aktywacje konsumenckie to skuteczne narzędzie sprzyjające zwiększeniu sprzedaży nie tylko w ujęciu krótkofalowym, ale także stworzeniu perspektywicznej relacji z odbiorcą. Jest to obecnie silny trend na rynku promocji i marketingu, który chętnie wykorzystują liczne marki, aby wyróżnić się i zaskoczyć klienta.

Masz pytania? Chcesz dowiedzieć się więcej?

Pozostałe wpisy
Czy losowanie nagrod jest legalne
Czy losowanie nagród jest legalne?
rozdanie nagrod
Rozdanie nagród na Instagramie
Organizacja loterii promocyjnej QA
Organizacja loterii – Q&A