Loterie w liczbach. Wzrost popularności gier losowych w Polsce – raport MF.

a61b2a71 fe03 4873 bc5c c80d075161e0

Loterie towarzyszą nam w życiu codziennym coraz częściej.




Polacy upodobali sobie tę formę zabawy nie tylko z uwagi na możliwość wygrywania cennych nagród, ale również z uwagi na transparentne zasady, łatwość udziału i dreszczyk emocji związany z udziałem w losowaniach. Choć wielu konsumentów nie zdaje sobie sprawy z faktu, iż loterie promocyjne, audioteksowe i fantowe to gry losowe, których urządzanie ściśle regulują przepisy ustawy o grach hazardowych, świadomość tego faktu wśród ludzi reklamy, marketingu, promocji i eventów jest już stosunkowo duża, dlatego często i chętnie korzystają z możliwości, jakie oferuje nam ustawodawca.

Specjaliści w Gratifice to praktycy, związani z rynkiem reklamy, marketingu i promocji od niemal 15 lat, dlatego właśnie, mając szerokie spektrum obserwacji, widzimy w ostatnich latach znaczący wzrost zainteresowania loteriami, co niewątpliwie bardzo nas cieszy. Loterie, jako skuteczne narzędzie zwiększające sprzedaż produktów i usług (loterie promocyjne), generujące dodatkowe przychody (loterie audioteksowe) czy mające stricte wizerunkowy, charytatywny charakter (loterie fantowe), nie są już obecnie stosowane wyłącznie przez największych graczy na rynku FMCG, ale również w kanale B2B, branży finansowej, ubezpieczeniowej, budowlanej, e-commerce, dla fachowców i przez jednostki administracji publicznej.

Wzrost społecznej świadomości w zakresie gier, w których los decyduje o wygranej nagród pieniężnych lub rzeczowych, nastąpił po urządzeniu w roku 2015 przez komercyjne spółki z naszej branży „Loterii Paragonowej” na zlecenie Ministra Finansów (de facto odpowiedzialnego za egzekwowanie przepisów ustawy o grach hazardowych, pobór podatków oraz kontrolę celno-skarbową).

Ministerstwo Finansów co roku publikuje sprawozdanie w formie specjalnego raportu pn. „Informacja o realizacji ustawy o grach hazardowych”. Można się z niego dowiedzieć, że przychody budżetu państwa z gier hazardowych w roku 2017 wzrosły o 22% w stosunku do roku poprzedniego!

loterie w polsce 2023

Choć niedostępny jest jeszcze stosowny raport za rok 2018, śmiało można przypuszczać, że przychody opisane powyżej są jeszcze wyższe, a to za sprawą nowelizacji ustawy o grach hazardowych z 2017 roku. W roku 2017 dochody z tytułu gier hazardowych w Polsce wyniosły blisko 13 mld zł!

Organizując loterię, musimy się liczyć nie tylko z opłatą za udzielenie zezwolenia, ale również (jak w przypadku loterii audioteksowych) z 25% podatkiem od gier. Biorąc udział w loteriach, wspieramy pośrednio budżet państwa, a wydatkowanie tych przychodów przez rząd jest szczegółowe uregulowane w przepisach (środki zostają przeznaczone m.in. na fundusze wspierające młodzież oraz rozwój sportu i organizacje pomagające rozwiązywać problemy hazardowe i alkoholowe w naszym kraju).

Cieszy również, że loterie zaczęły być bardzo powszechne wśród jednostek administracji publicznej. Najczęściej stosowane mechanizmy to:

  • rozlicz PIT w swoim mieście/gminie,
  • zamelduj się w naszym mieście/gminie i wygrywaj nagrody,
  • kup bilet komunikacji miejskiej i weź udział w losowaniu nagród,
  • kup pakiet startowy w biegu maratońskim i wygraj cenne nagrody.

Nasza oferta w zakresie organizacji dowolnego rodzaju loterii sprosta wymaganiom wszystkich, nawet najbardziej wymagających Klientów. Dzięki setkom realizacji, stale poszerzanej wiedzy, odpowiedniemu zapleczu technicznemu, doskonale zorganizowanemu zespołowi projektowemu, know-how Gratifiki, badaniom i analizom dot. potrzeb konsumentów i optymalizacji procesów sprzedażowych, promocyjnych oraz wizerunkowych otrzymacie Państwo kompleksową obsługę, bezpieczeństwo, terminową i sprawną realizację oraz fachowe doradztwo na każdym etapie wdrożenia.

Zapraszamy do skorzystania z naszych usług już teraz!

©Gratifica

Masz pytania? Chcesz dowiedzieć się więcej?

Skontaktuj się z nami!

Pozostałe wpisy
gratifica blog 11
Ważny wyrok sądu ws urządzania loterii na Facebooku! Warto przeczytać!
gratifica blog 12
Zmiany w Prawie Telekomunikacyjnym – SMS premium – co warto wiedzieć?
zmienic 1
Jak zorganizować loterię audioteksową