Masz pytania? Chcesz dowiedzieć się więcej?
Loterie promocyjne to gry losowe, w których uczestniczy się przez nabycie towaru, usługi lub innego dowodu udziału w grze i tym samym nieodpłatnie uczestniczy się w loterii, a podmiot urządzający loterię oferuje wygrane pieniężne lub rzeczowe.
Loterie promocyjne, choć objęte ustawą o grach hazardowych, stanowią doskonałe narzędzie marketingowe.
Loterie promocyjne istnieją w polskim prawie już od 1992 roku, natomiast od roku 2009 zmieniono ich podstawę prawną na obowiązującą obecnie ustawę o grach hazardowych. W roku 2017 znowelizowano ją znacząco. Przez cały ten czas przepisy dotyczące organizacji loterii ewoluowały i obecnie na rynku urządza się je niemal we wszystkich branżach.
Aby zorganizować w Polsce loterię zgodnie z prawem, organizator winien jest wystąpić o wydanie zezwolenia do właściwego Dyrektora Izby Administracji Skarbowej.
Czas rozpatrzenia takiego wniosku to maksymalnie 2 miesiące i biegnie on od dnia złożenia kompletnego wniosku (czyli takiego, który zawiera wszystkie wymagane dokumenty).
Zgodnie z Art. 39 ustawy wniosek na organizację loterii promocyjnej zawiera:
Niezbędne dokumenty, w szczególności gwarancję bankową wypłat nagród, zaświadczenia z ZUS, US, UC-S, organizator powinien przygotować odpowiednio wcześniej i wystąpić o nie do odpowiednich organów, aby zachować ustawowy czas na rozpatrzenie wniosku.
Podstawą każdej loterii, jest regulamin, który szczegółowo precyzuje obowiązki i prawa uczestników. Powinien on zawierać obowiązkowo:
Prawidłowe, bezpieczne i zgodne z prawem urządzenie loterii w Polsce to rzecz jasna zagadnienie dużo bardziej obszerne. Wymaga od organizatora know-how i biegłości w przepisach przynajmniej kilku ustaw. Z tego powodu warto powierzyć rolę organizatora loterii wyspecjalizowanej agencji z długoletnim doświadczeniem.
Masz pytania? Chcesz dowiedzieć się więcej?
Skontaktuj się z nami!