Konkursy - przykłady, zastosowanie, branże i mechanizmy
Aktywacje konsumenckie urządzane w formie konkursów to bardzo skuteczne i elastyczne narzędzie marketingowe.
Nasi Klienci często pytają, czy forma konkursu będzie atrakcyjna dla oferowanych przez nich produktów lub usług, klienteli, kanałów sprzedaży czy specyfiki branży?
Konsumenci w Polsce we wszelkiego rodzaju konkursach powiązanych ze sprzedażą biorą z powodzeniem udział już od ponad dwóch dekad!
Śmiało można postawić tezę, że nie ma chyba ani takiej branży, produktu czy usługi, do których promocji nie zastosowano by formy konkursowej. Zadania w konkursach dla konsumentów ograniczone są jedynie wyobraźnią marketerów i strategów sprzedaży. Od tych najprostszych wymagających wymyślenia atrakcyjnego hasła, przesłania zdjęcia, krótkiej formy video, po te nieco bardziej angażujące, polegające na wykonaniu szeregu czynności czy wykazaniu się ponadprzeciętną kreatywnością uczestników.
A jakie są klasyczne przykłady mechanizmów konkursów komercyjnych:
- wymyśl hasło
- odpowiedz na pytanie
- prześlij zdjęcie/video z pracą konkursową
- weź udział sam, w parze lub grupie
- zgłoś się do konkursu ze swojego profilu social media
- wykonaj zadanie sportowe, quizowe, zręcznościowe podczas konferencji firmowej czy targów
W jakich branżach najczęściej wdrażamy konkursy, aby efektywnie wspierać sprzedaż i promocję dla naszych Klientów?
- FMCG
- Centra handlowe i galerie sklepów
- sieci handlowe
- e-commerce
- branża kosmetyczna
- branża fitness
- gastronomia
- bankowość, finanse, ubezpieczenia
- budownictwo
- alkohole o niskiej zawartości alkoholu
- edukacja
Nie wiesz, czy konkurs to odpowiednia forma promocji dla Ciebie? Interesują Cię kwestie związane z prawem, podatkami, dobrymi praktykami, doborem najlepszej mechaniki? Potrzebujesz więcej informacji?