Gratifica Sp. z o.o.
ul. Podchorążych 43, 94-234 Łódź
+48 690 960 995
Telefon

Konkursy - przykłady, zastosowanie, branże i mechanizmy

Aktywacje konsumenckie urządzane w formie konkursów to bardzo skuteczne i elastyczne narzędzie marketingowe.

robert2 Robert CEO

Nasi Klienci często pytają, czy forma konkursu będzie atrakcyjna dla oferowanych przez nich produktów lub usług, klienteli, kanałów sprzedaży czy specyfiki branży?

Konsumenci w Polsce we wszelkiego rodzaju konkursach powiązanych ze sprzedażą biorą z powodzeniem udział już od ponad dwóch dekad!

Śmiało można postawić tezę, że nie ma chyba ani takiej branży, produktu czy usługi, do których promocji nie zastosowano by formy konkursowej. Zadania w konkursach dla konsumentów ograniczone są jedynie wyobraźnią marketerów i strategów sprzedaży. Od tych najprostszych wymagających wymyślenia atrakcyjnego hasła, przesłania zdjęcia, krótkiej formy video, po te nieco bardziej angażujące, polegające na wykonaniu szeregu czynności czy wykazaniu się ponadprzeciętną kreatywnością uczestników.

A jakie są klasyczne przykłady mechanizmów konkursów komercyjnych:

  • wymyśl hasło
  • odpowiedz na pytanie
  • prześlij zdjęcie/video z pracą konkursową
  • weź udział sam, w parze lub grupie
  • zgłoś się do konkursu ze swojego profilu social media
  • wykonaj zadanie sportowe, quizowe, zręcznościowe podczas konferencji firmowej czy targów

W jakich branżach najczęściej wdrażamy konkursy, aby efektywnie wspierać sprzedaż i promocję dla naszych Klientów?

  • FMCG
  • Centra handlowe i galerie sklepów
  • sieci handlowe
  • e-commerce
  • branża kosmetyczna
  • branża fitness
  • gastronomia
  • bankowość, finanse, ubezpieczenia
  • budownictwo
  • alkohole o niskiej zawartości alkoholu
  • edukacja

Nie wiesz, czy konkurs to odpowiednia forma promocji dla Ciebie? Interesują Cię kwestie związane z prawem, podatkami, dobrymi praktykami, doborem najlepszej mechaniki? Potrzebujesz więcej informacji?

Napisz, zadzwoń – porozmawiaj z ekspertami z agencji Gratifica!



Masz pytania? Chcesz dowiedzieć się więcej?

Pozostałe wpisy

Zobacz wszystkie