Koszty organizacji loterii - nie daj się zaskoczyć!
Jaki jest koszt urządzenia loterii promocyjnej w Polsce? Planujesz loterię promocyjną, aby zwiększyć sprzedaż, wprowadzić na rynek nowy brand, wyprzedzić konkurencję lub pozyskać nowych klientów?
Zdążyłeś już doczytać, że loteria promocyjna uregulowana jest w Polsce przepisami ustawy o grach hazardowych?
W takim razie pewnie wiesz już, że aby móc przeprowadzić loterię, potrzebujesz zezwolenia. Masz rację! Ale to nie wszystko…
Zapisy ustawy dotyczące loterii promocyjnych określają także inne wymagania w stosunku do organizatora loterii. W pierwszej kolejności warto wspomnieć, że obowiązki organizatora loterii powinny zostać zlecone profesjonalnej agencji. W takim przypadku Ty oraz Twoja firma, zlecając przygotowanie loterii, nie będziecie musieli martwić się kwestiami prawnymi, wymogami formalnymi oraz szeregiem dokumentów, które zostaną przygotowane przez specjalistów. Prawdopodobnie zastanawia Cię jednak jakie koszty obligatoryjnie będzie musiała ponieść Twoja firma, jeśli zdecydujecie się na tę formę promocji?
Po pierwsze – opłata za udzielenie zezwolenia wydanego przez właściwego Dyrektora Izby Administracji Skarbowej.
Z jakim kosztem powinieneś się liczyć? Wzór do obliczeń jest prosty:
Opłata za wydanie decyzji = (wartość wszystkich nagród + podatek od nagród) * 10%
Opłata za udzielenie zezwolenia w 2022 r. nie może być jednak mniejsza niż
2 887,00 złotych – 50% tzw. kwoty bazowej, która co roku zmienia się wraz z sytuacją gospodarczą naszego kraju. Wynika to z Obwieszczenia Prezesa GUS w sprawie przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw bez wypłat nagród z zysku w drugim kwartale roku poprzedzającego dany rok rozliczeniowy.
Nie wiesz jak obliczyć podatek od wydawanych nagród?
Zastanów się, czy wartość jednostkowa Twojej nagrody przekroczy 2 280,00 zł. Jeśli tak, zastosuj następujący wzór do obliczenia:
Podatek od wydawanych nagród = wartość nagród (których cena jednostkowa jest wyższa lub równa kwocie 2280,00 zł) * 11,1111%
Kolejnym obowiązkiem wynikającym z ustawy o grach hazardowych jest zapewnienie gwarancji bankowej do wysokości wartości puli nagród przewidzianej w loterii w celu zabezpieczenia interesów uczestników gry hazardowej.
Jeśli obsługa loterii zostanie powierzona Agencji Gratifica, zajmiemy się pozyskaniem gwarancji w ramach posiadanej linii kredytowej! Jej koszt zależny jest od wartości puli nagród oraz czasu trwania loterii.
Wszystkie pozostałe koszty loterii uzależnione są od Twoich potrzeb i wymagań.
Zastanów się jak ma wyglądać promocja loterii, jakie nagrody i w jaki sposób chcesz wydać jej uczestnikom, jaką formę będą miały zgłoszenia (elektroniczną, papierową, a może obie?). Zaplanuj media i dobierz odpowiednio środki przekazu i komunikacji z uczestnikami. Zbuduj odpowiedni content w firmowych social mediach, aby w sposób organiczny promować swoją loterię.