Gratifica Sp. z o.o.
ul. Podchorążych 43, 94-234 Łódź
+48 690 960 995
Telefon

Loterie promocyjne - korzyści, efektywność, zastosowania, mechanizmy, rodzaje

Dlaczego loterie cieszą się stale rosnącym zainteresowaniem wśród konsumentów i marketerów?

robert2 Robert CEO
machine

W pierwszej dekadzie XXI wieku rynek zdominowany był przede wszystkim przez mechanizmy promocji oparte na mechanikach konkursowych (kup, prześlij zgłoszenie polegające na wykonaniu zadania a jury konkursowe wybierze najlepsze prace, które zostaną nagrodzone). Choć loterie można było w Polsce urządzać już przed 2000 rokiem, nie cieszyły się one dużą popularnością. Przełomem wydaje się być wejście w życie ustawy o grach hazardowych z 19 listopada 2009 roku w znowelizowanym brzmieniu. Od 2010 liczba loterii na polskim rynku wrosła znacząco a rokrocznie w statystykach Ministerstwa Finansów systematycznie rośnie liczba wydawanych zezwoleń.

Korzyści z organizacji loterii promocyjnych:

  • możliwość skutecznej realizacji celów sprzedażowych produktów i usług;
  • zwiększanie koszyka zakupowego;
  • możliwość wdrożenia mechaniki loteryjnej na wszystkich poziomach sprzedaży, zarówno w kanale b2c jak i b2b;
  • możliwość skierowania loterii do pracowników/współpracowników/kontrahentów/klientów pośrednich i finalnych;
  • realizacja celów wizerunkowych i PR;
  • proste zasady, transparentność, bezpieczeństwo biznesowe;
  • różnorodność mechaniki, możliwość połączenia rozwiązań nowoczesnych i tradycyjnych w zakresie obsługi zdywersyfikowanej grupy docelowej;
  • nadzór organów administracji publicznej (MF, IAS, UC-S, US);
  • sprawiedliwe zasady nagradzania za pośrednictwem losowania.

Loterie promocyjne – przykłady zastosowań:

W zasadzie, oprócz branż wrażliwych, dla których przewidziano restrykcyjne przepisy w zakresie promocji (np. leki), trudno znaleźć branżę, w której loterie promocyjne nie miałby skutecznego zastosowania. Oczywistym jest wdrażanie tego rodzaju mechanizmów w branży FMCG, w centrach handlowych, czy szeroko rozumianym rynku retail, ale loterie znajdują swoje doskonałe zastosowanie w mniej oczywistych branżach i wcale niekoniecznie kierowane muszą być zawsze do ostatecznego klienta…

Przykłady branż, z których doskonale sprawdzają się loterie promocyjne:

  • e-commerce,
  • loterie w social mediach;
  • loterie influencerów;
  • finanse i ubezpieczenia,
  • samorządy, jednostki administracji publicznej, organizacje społeczne i fundacje,
  • rolnictwo i agronomia,
  • sieci franczyzowe,
  • branża odzieżowa,
  • IT, operatorzy GSM, providerzy usług specjalistycznych,
  • branża kosmetyczna i chemia spożywcza,
  • HORECA,
  • stacje paliw,
  • i wiele innych…

Jakie możliwości oferujemy w ramach formatów marketingowych opartych na loterii?

  • przyjmowanie zgłoszeń za pośrednictwem www, aplikacji, jak i w formie tradycyjnej, możliwość synergii obu kanałów komunikacji;
  • losy w formie elektronicznej, zdrapki tradycyjne i cyfrowe, kupony papierowe,
  • możliwość implementacji formularza zgłoszenia do loterii w procesie zakupowym na rynku tradycyjnym i w e-commerce;
  • nagrody pieniężne, rzeczowe, bony płatnicze, karty przedpłacone, e-kody do realizacji w wybranych e-sklepach czy sklepach naziemnych, nagrody incentive (wycieczki, szkolenia, integracje firmowe), produkty czy też atrakcyjne zniżki na zakup produktów/usług marki własnej klienta;
  • zdywersyfikowane pule nagród (z rozróżnieniem płci, wieku, preferencji uczestnika);
  • możliwość losowań dziennych, tygodniowych, miesięcznych;
  • możliwość realizacji akcji długofalowych (do 24 miesięcy w ramach jednej loterii).

Masz więcej pytań?

Potrzebujesz doradztwa w zakresie doboru mechaniki, wyboru nagród, nie wiesz jaki budżet zaplanować, aby promocja przyniosła spodziewane rezultaty?

Zadzwoń lub napisz do naszych specjalistów teraz!



Masz pytania? Chcesz dowiedzieć się więcej?

Pozostałe wpisy

Zobacz wszystkie