Loterie promocyjne - korzyści, efektywność, zastosowania, mechanizmy, rodzaje
Dlaczego loterie cieszą się stale rosnącym zainteresowaniem wśród konsumentów i marketerów?
W pierwszej dekadzie XXI wieku rynek zdominowany był przede wszystkim przez mechanizmy promocji oparte na mechanikach konkursowych (kup, prześlij zgłoszenie polegające na wykonaniu zadania a jury konkursowe wybierze najlepsze prace, które zostaną nagrodzone). Choć loterie można było w Polsce urządzać już przed 2000 rokiem, nie cieszyły się one dużą popularnością. Przełomem wydaje się być wejście w życie ustawy o grach hazardowych z 19 listopada 2009 roku w znowelizowanym brzmieniu. Od 2010 liczba loterii na polskim rynku wrosła znacząco a rokrocznie w statystykach Ministerstwa Finansów systematycznie rośnie liczba wydawanych zezwoleń.
Korzyści z organizacji loterii promocyjnych:
- możliwość skutecznej realizacji celów sprzedażowych produktów i usług;
- zwiększanie koszyka zakupowego;
- możliwość wdrożenia mechaniki loteryjnej na wszystkich poziomach sprzedaży, zarówno w kanale b2c jak i b2b;
- możliwość skierowania loterii do pracowników/współpracowników/kontrahentów/klientów pośrednich i finalnych;
- realizacja celów wizerunkowych i PR;
- proste zasady, transparentność, bezpieczeństwo biznesowe;
- różnorodność mechaniki, możliwość połączenia rozwiązań nowoczesnych i tradycyjnych w zakresie obsługi zdywersyfikowanej grupy docelowej;
- nadzór organów administracji publicznej (MF, IAS, UC-S, US);
- sprawiedliwe zasady nagradzania za pośrednictwem losowania.
Loterie promocyjne – przykłady zastosowań:
W zasadzie, oprócz branż wrażliwych, dla których przewidziano restrykcyjne przepisy w zakresie promocji (np. leki), trudno znaleźć branżę, w której loterie promocyjne nie miałby skutecznego zastosowania. Oczywistym jest wdrażanie tego rodzaju mechanizmów w branży FMCG, w centrach handlowych, czy szeroko rozumianym rynku retail, ale loterie znajdują swoje doskonałe zastosowanie w mniej oczywistych branżach i wcale niekoniecznie kierowane muszą być zawsze do ostatecznego klienta…
Przykłady branż, z których doskonale sprawdzają się loterie promocyjne:
- e-commerce,
- loterie w social mediach;
- loterie influencerów;
- finanse i ubezpieczenia,
- samorządy, jednostki administracji publicznej, organizacje społeczne i fundacje,
- rolnictwo i agronomia,
- sieci franczyzowe,
- branża odzieżowa,
- IT, operatorzy GSM, providerzy usług specjalistycznych,
- branża kosmetyczna i chemia spożywcza,
- HORECA,
- stacje paliw,
- i wiele innych…
Jakie możliwości oferujemy w ramach formatów marketingowych opartych na loterii?
- przyjmowanie zgłoszeń za pośrednictwem www, aplikacji, jak i w formie tradycyjnej, możliwość synergii obu kanałów komunikacji;
- losy w formie elektronicznej, zdrapki tradycyjne i cyfrowe, kupony papierowe,
- możliwość implementacji formularza zgłoszenia do loterii w procesie zakupowym na rynku tradycyjnym i w e-commerce;
- nagrody pieniężne, rzeczowe, bony płatnicze, karty przedpłacone, e-kody do realizacji w wybranych e-sklepach czy sklepach naziemnych, nagrody incentive (wycieczki, szkolenia, integracje firmowe), produkty czy też atrakcyjne zniżki na zakup produktów/usług marki własnej klienta;
- zdywersyfikowane pule nagród (z rozróżnieniem płci, wieku, preferencji uczestnika);
- możliwość losowań dziennych, tygodniowych, miesięcznych;
- możliwość realizacji akcji długofalowych (do 24 miesięcy w ramach jednej loterii).
Masz więcej pytań?
Potrzebujesz doradztwa w zakresie doboru mechaniki, wyboru nagród, nie wiesz jaki budżet zaplanować, aby promocja przyniosła spodziewane rezultaty?
Zadzwoń lub napisz do naszych specjalistów teraz!