Konkurs to jedna z form aktywacji konsumenckiej, którą warto wykorzystać jako skuteczne narzędzie marketingowe. Uczestnik wykonując zadanie konkursowe zyskuje szansę na wygraną, a firma rozdająca nagrody buduje zaufanie, zdobywa lojalnego odbiorcę i zwiększa sprzedaż. Organizacja konkursu to w świetle prawa zadanie łatwiejsze od urządzenia loterii. Nie ma konieczności gromadzenia wielu dokumentów, pozyskiwania zezwolenia i informowania urzędów o planowanych działaniach. W przypadku konkursu podstawę stanowi solidny, dobrze przygotowany regulamin, czyli dokument, w którym muszą znaleźć się ważne informacje dotyczące przebiegu akcji promocyjnej. Warto pamiętać, że istnieją elementy, które obowiązkowo należy tam zawrzeć. Oto lista:
Jeśli konkurs będzie odbywał się w mediach społecznościowych (będzie ogłaszany na Facebooku czy Instagramie), konieczne będzie uwzględnienie zasad platformy. Pamiętaj, musisz zapewnić uczestnikom dostęp do treści regulaminu.
Czy konkurs można zorganizować samodzielnie?
Tak. Organizacja konkursu bez zewnętrznej wyspecjalizowanej firmy jest możliwa. Jednak w praktyce przygotowanie regulaminu, w tym zabezpieczenie interesów uczestników wymaga biegłości w tematyce konkursów. Warto skorzystać z wiedzy i doświadczenia agencji, która obejmie kompleksową opiekę nad konkursem. O konkursach więcej piszemy tutaj https://gratifica.pl/blog/konkurs-to-nie-loteria-jak-organizowac-bezpieczne-prawnie-konkursy-faq/
Masz pytania? Chcesz dowiedzieć się więcej?