Jak napisać regulamin konkursu?

Konkurs to jedna z form aktywacji konsumenckiej, którą warto wykorzystać jako skuteczne narzędzie marketingowe. Uczestnik wykonując zadanie konkursowe zyskuje szansę na wygraną, a firma rozdająca nagrody buduje zaufanie, zdobywa lojalnego odbiorcę i zwiększa sprzedaż. Organizacja konkursu to w świetle prawa zadanie łatwiejsze od urządzenia loterii. Nie ma konieczności gromadzenia wielu dokumentów, pozyskiwania zezwolenia i informowania urzędów o planowanych działaniach. W przypadku konkursu podstawę stanowi solidny, dobrze przygotowany regulamin, czyli dokument, w którym muszą znaleźć się ważne informacje dotyczące przebiegu akcji promocyjnej. Warto pamiętać, że istnieją elementy, które obowiązkowo należy tam zawrzeć. Oto lista:

  • Organizator konkursu – jasno wskaż kto nim jest. Uwaga! Organizatorem nie musi być firma-inicjator, która chce nagrodzić swoich klientów. Może to być zewnętrzna agencja, która kompleksowo zajmie się wszelkimi obowiązkami związanymi z przeprowadzeniem konkursu.
  • Uczestnik – określ kto może wziąć udział w konkursie i jakie warunki musi spełnić. Uwzględnij informacje o osobach, które są wykluczone z udziału (np. najbliższa rodzina organizatora konkursu).
  • Ramy czasowe – określ kiedy rozpocznie się i zakończy zbieranie zgłoszeń do konkursu.
  • Zasady – ustal sposób wyłaniania laureatów oraz kryteria oceny prac.
  • Nagrody – wykaż listę nagród, które można zdobyć. Podaj ich wartość oraz informację na temat rozliczania podatku od wydanych nagród (rozliczy je organizator czy będzie to obowiązek laureata?).
  • Warunki otrzymania nagrody – opisz jakie będą obowiązki laureata po otrzymaniu informacji o wygranej, przedstaw jakich danych i dokumentów będziesz wymagać od zwycięzcy nagrody.
  • RODO – zadbaj o bezpieczeństwo danych uczestników konkursu.
  • Reklamacje – napisz w jaki sposób i do kiedy uczestnicy będą mogli wnieść ewentualne roszczenia.
  • Nadzór – określ kto odpowiada za nadzór nad przebiegiem konkursu i kto będzie oceniał prace konkursowe.

Jeśli konkurs będzie odbywał się w mediach społecznościowych (będzie ogłaszany na Facebooku czy Instagramie), konieczne będzie uwzględnienie zasad platformy. Pamiętaj, musisz zapewnić uczestnikom dostęp do treści regulaminu.

Czy konkurs można zorganizować samodzielnie?

Tak. Organizacja konkursu bez zewnętrznej wyspecjalizowanej firmy jest możliwa. Jednak w praktyce przygotowanie regulaminu, w tym zabezpieczenie interesów uczestników wymaga biegłości w tematyce konkursów. Warto skorzystać z wiedzy i doświadczenia agencji, która obejmie kompleksową opiekę nad konkursem. O konkursach więcej piszemy tutaj https://gratifica.pl/blog/konkurs-to-nie-loteria-jak-organizowac-bezpieczne-prawnie-konkursy-faq/

Masz pytania? Chcesz dowiedzieć się więcej?

Pozostałe wpisy
o co chodzi z loteria
O co chodzi z loterią?
Czy loterie trzeba zglaszac
Czy loterię trzeba zgłaszać?
NATALIA 3
Czy loteria to gra hazardowa?