Gratifica Sp. z o.o.
ul. Podchorążych 43, 94-234 Łódź
+48 690 960 995
Telefon

O co chodzi z loterią?

To pytanie, które zadają sobie osoby szukające efektywnego narzędzia marketingowego dla promocji swoich produktów i usług. Jeśli jeszcze nie zdążyłeś zapoznać się z tematem loterii promocyjnej – koniecznie przeczytaj podstawowe informacje.

robert2 Robert CEO
stars

Loteria – co to jest?

Loteria to gra losowa, czyli „gra o wygrane pieniężne lub rzeczowe, której wynik w szczególności zależy od przypadku, a warunki gry określa regulamin”. Loteria promocyjna to „gra, w której uczestniczy się przez nabycie towaru, usługi lub innego dowodu udziału w grze i tym samym nieodpłatnie uczestniczy się w loterii, a podmiot urządzający loterię oferuje wygrane pieniężne lub rzeczowe”. W uproszeniu, jeśli do wygrania jest nagroda, a o jej zdobyciu decyduje los – mamy do czynienia z loterią.

Jakie prawo reguluje loterie w Polsce?

Organizacja loterii uregulowana jest zapisami ustawa z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych.

Kto wydaje zezwolenie na loterię?

Urządzenie loterii promocyjnej wymaga uzyskania zezwolenia od właściwego organu państwowego, czyli Izby Administracji Skarbowej. Organizacja loterii bez zezwolenia podlega w Polsce wysokim karom finansowym, a nawet karze więzienia. Ponadto organizacja loterii wymaga od organizatora także szeregu innych niezbędnych dokumentów i dopełnienia obowiązków sprawozdawczych i ewidencyjnych. O tym więcej przeczytasz tutaj: JAK ZORGANIZOWAĆ LOTERIĘ PROMOCYJNĄ?

Czy warto organizować loterie?

Loteria to skuteczny mechanizm promocyjny, ze względu na niski próg wejścia uczestnika do gry.  Przeciwnie do konkursu, w loterii uczestnik nie wykonuje zadania ani nie odpowiada na pytanie, co powoduje, że nie musi wykazywać się kreatywnością. Dzięki temu zgłoszenie się do loterii jest łatwe, a potencjalni uczestnicy chętnie biorą udział w promocji.

 



Masz pytania? Chcesz dowiedzieć się więcej?

Pozostałe wpisy

Zobacz wszystkie