O co chodzi z loterią?

O co chodzi z loterią? To pytanie, które zadają sobie osoby szukające efektywnego narzędzia marketingowego dla promocji swoich produktów i usług. Jeśli jeszcze nie zdążyłeś zapoznać się z tematem loterii promocyjnej – koniecznie przeczytaj podstawowe informacje.

  1. Loteria – co to jest? Loteria to gra losowa, czyli „gra o wygrane pieniężne lub rzeczowe, której wynik w szczególności zależy od przypadku, a warunki gry określa regulamin”. Loteria promocyjna to „gra, w której uczestniczy się przez nabycie towaru, usługi lub innego dowodu udziału w grze i tym samym nieodpłatnie uczestniczy się w loterii, a podmiot urządzający loterię oferuje wygrane pieniężne lub rzeczowe”. W uproszeniu, jeśli do wygrania jest nagroda, a o jej zdobyciu decyduje los – mamy do czynienia z loterią.
  2. Jakie prawo reguluje loterie w Polsce? Organizacja loterii uregulowana jest zapisami Ustawa z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych.
  3. Kto wydaje zgodę na loterię? Urządzenie loterii promocyjnej wymaga uzyskania zezwolenia od właściwego organu państwowego, czyli Izby Administracji Skarbowej. Organizacja loterii bez zezwolenia podlega w Polsce wysokim karom finansowym, a nawet karze więzienia. Ponadto organizacja loterii wymaga także szeregu innych niezbędnych dokumentów. O tym więcej przeczytasz tutaj: JAK ZORGANIZOWAĆ LOTERIĘ PROMOCYJNĄ?
  4. Czy warto organizować loterie? Loteria to skuteczny mechanizm promocyjny, ze względu na niski próg wejścia uczestnika do gry.  Przeciwnie do konkursu, w loterii uczestnik nie wykonuje zadania ani nie odpowiada na pytanie, co powoduje, że nie musi wykazywać się kreatywnością. Dzięki temu zgłoszenie się do loterii jest łatwe, a potencjalni uczestnicy chętnie biorą udział w promocji.

Masz pytania? Chcesz dowiedzieć się więcej?

Pozostałe wpisy
Czy loterie trzeba zglaszac
Czy loterię trzeba zgłaszać?
NATALIA 3
Czy loteria to gra hazardowa?
aktywacje
Aktywacje konsumenckie – czym są i jak je wykorzystać?